052-469-5016

  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Instagram Icon

תמר מונטג N.D - כל הזכויות שמורות © התכנים באתר נועדו לספק מידע בלבד והם אינם בגדר עצה רפואית או תחליף להתייעצות עם מומחה

מה מכילים קרמי ההגנה מהשמש הרגילים, ואיך כן כדאי להגן הקיץ על עורנו מפני נזקי השמש?

June 19, 2016

הגיע הקיץ ושעות החשיפה שלנו לשמש מתרבות. אמנם גופינו זקוק לקרינת השמש על מנת לגרום להפעלה של ויטמין D החשוב, אשר נמצא בשכבת העור שלנו, אך קרינת השמש צופנת בחובה גם סכנות רבות אשר מסכנות את בריאותינו, הכוללות הזדקנות של העור, מחלות עור שונות ואף סרטן.

 

אז מהי הדרך הנכונה ביותר להתגונן מפני קרינת השמש ולשמור על עורנו?

 

חשוב קודם לסקור את קרמי ההגנה מהשמש הרגילים הנפוצים לשימוש בשוק ומה הם מכילים, שכן רובנו משתמשים בהם בכמויות לא מבוטלות על עורנו ועור ילדנו. מעבר לקרמי ההגנה הרגילים, קיימים בשוק קרמי הגנה טבעיים, יקרים יותר אמנם, אך מספקים הגנה מהשמש ללא שימוש בכימיקלים הרבים הנמצאים בקרמי ההגנה הרגילים.

 

אז מהם ההבדלים בין קרם הגנה רגיל לקרם הגנה טבעי ולמה כדאי לנו להפעיל שיקול דעת ולעבור להשתמש בקרם הגנה טבעי:

 

  1.  

    רוב קרמי ההגנה הרגילים מכילים קוקטייל נרחב של כימיקלים תעשייתיים אשר נספגים אל תוך עורנו הפועלים באמצעות פיזור קרני השמש, ובכך מונעים את צריבת העור. קרמי הגנה טבעיים, לעומת זאת, מבוססים על מינרלים מן הטבע כגון אבץ וטיטניום, ופועלים כאפקט מראה  בכך שהם מסיתים את קרני השמש כמו מחזיר אור. כך הקרמים הטבעיים מונעים את צריבת עורנו על ידי קרני השמש, וכל זאת ללא ספיגה מיותרת של כימיקלים לשכבות העור.

     

     

    תהיתם מדוע יש לחכות כ-15-30 דקות אחרי מריחת קרם הגנה לפני החשיפה לשמש? זה משום שהכימיקלים אשר נמצאים בקרמי ההגנה הרגילים צריכים להיספג במלואם על מנת לספק את ההגנה. קרמי הגנה טבעיים, לעומת זאת,  פועלים באופן מיידי בחשיפת קרני השמש ובנוסף מחזיקים לזמן ארוך יותר על עורנו.

     

  2. קרינת השמש הבלתי נראית נקראת UV ונחלקת למספר סוגי קרינות כמו UVA , UVB ו- UVC, כאשר 95% מקרינת ה – UV היא קרינת UVA והשאר היא קרינת UVB. קרינת   UVB, בגלל אורך הגלים הקצרים יותר שלה הרבה יותר אנרגטית ופוגענית, בעיקר לשכבות החיצוניות של העור, מה שיוצר את האדמומיות עד שריפה של העור. לעומת זאת, קרינת UVA אשר מהווה חלק נרחב יותר מסך קרינת השמש, בגלל אורך הגלים הארוכים יותר, חודרת ופוגעת בשכבות העמוקות יותר של העור ובכך גורמת  להזדקנות העור, הופעת קמטוטים ואף יכולה להוביל לסרטן העור.

קרמי הגנה רגילים מגנים מפני קרינת UVB ורק חלק קטן מהם מגן גם מפני קרינת UVA. לעומת זאת, מינרל האבץ, אשר נמצא בקרמי ההגנה הטבעיים, מספק הגנה רחבת טווח מפני כל סוגי קרינות השמש.

  1.  

    חשיפה ממושכת לכימיקלים הנמצאים בקרמי ההגנה הרגילים, כאמור אותם כימיקלים שצריכים להיספג היטב לתוך העור על מנת להשפיע,  עלולה לגרום לגירוי של העור ולהתפתחות של אלרגיות עוריות שונות, במיוחד לאלו בעלי עור רגיש. לעומת זאת, קרמי ההגנה הטבעיים, כפי שצוין קודם, פועלים כמחזיר אור על קרינת השמש ולא נספגים לתוך השכבות העמוקות של העור, בשל תכונות אלו הם בעלי נטייה פחותה ליצור גירויים שונים על העור והם אלטרנטיבה נהדרת לבעלי העור הרגיש.

     

  2. מעבר לשמירה על עורנו, רצוי גם לשמור על סביבתנו. ובכן, קרמי הגנה מתועשים, עלולים לפגוע באיכות הסביבה שלנו שכן, בדרך כלל, אם שימוש במוצר מסוים עלול לגרום לנזק לגוף האדם, כנראה שהוא גם יגרום נזק לסביבת האדם. מחקרים הראו כי כימיקלים אשר מצויים בקרמי הגנה רגילים כגון אוקיסיבנזון (Oxybenzone) עלולים לפגוע בשוניות האלמוגים – המהווים 25% מהסביבה הביתית של חיי הים. אותו כימיקל גורם להרס של אצות – חומר ההזנה העיקרי של חיות השונית. מסיבה זו ישנה הכחדה מאסיבית לשוניות בעולם – פי שניים מהר יותר מהרס יערות הגשם. ניתן לעצור את הרס זה אם פשוט נעבור להשתמש בקרמי ההגנה הטבעיים מבוססי המינרלים.

 

כמובן, שמעבר לשימוש בקרמי הגנה טבעיים, חשוב מאד להיות " חכמים בשמש " . לפיכך ריכזתי עבורכם מספר כללים חשובים על מנת לצמצם את נזקי קרינת השמש:

 

  1. העדיפו ללכת לים/ בריכה בשעות הפחות מסוכנות -  בין 10:00 ל – 16:00 קרינת השמש היא בשיאה.

  2. במידה וכן נחשפתם לשמש בשעות המסוכנות, הקפידו על כובע רחב שוליים, לבוש אשר יגן על העור ומשקפי שמש.

  3. גם בצל נחשפים לקרינת השמש, בבריכה ובים קרינת השמש מוחזרת מהמים ומהחול. ולכן שימרו על עורכם גם בישיבה בצל.

  4. הרבו בתזונה נכונה עשירה בנוגדי חמצון על מנת למנוע את נזקי החמצון הנגרמים מחשיפה לשמש – תזונה המכילה שפע של עלים ירוקים, ירקות כתומים, פירות בשלל צבעים, במיוחד בעלי גוון סגול כמו פירות יער ושזיפים, אגוזים וזרעים.

  5. עיברו להשתמש בקוסמטיקה טבעית המבוססת על שמנים אתריים ושמנים צמחיים כמו שמן זרעי רימונים, שמן חוחובה, שמן ארגן ועוד המכילים גם הם נוגדי חמצון ומספקים הגנה חיצונית מפני נזקי החמצון ומשקמים את עורכם לאחר החשיפה לשמש.

     

 

 

 

Please reload